Huonekalujen toimitus nopealla ja edullisella toimituksella suoraan Kajaanin varastoltamme

Toimituskulu halutulle tuotteelle näkyy ostoskorista postinumeron syötön jälkeen. Pääsääntöisesti paketit joiden mitat ovat alle 100x60x60cm ja paino alle 25kg toimitetaan automaattisesti vastaanottajan kotiovelle. Tätä isommat tai painavammat lähetykset toimitetaan tilaajan kotipihaan niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua, ellei tilaukselle ole valittuna huoneistoon kantoa. Emme toimita tuotteita Ahvenanmaalle. Pienemmille tuotteilla voit valita myös noudon postista tai matkahuollosta. Huomioithan että lähipisteeseen toimitettaessa paketin mitoilla on rajoituksia. Voimassa olevat rajoituksen näette sivuilta www.posti.fi tai www.matkahuolto.fi. Rakennuksia vastaanottaessa asiakkaalla tulee olla valmiudet purkaa tuote kuljetusautosta, ellei tuotteelle ole erikseen valittavissa hiab- purkua. Pienemmät rakennukset on mahdollista purkaa kuljetusautosta perälautapurkuna. Lisätietoa saat asiakaspalvelustamme.

Esimerkkejä toimituskuluista:
Pienet paketit postiin: 10euroa
Pienet paketit matkahuoltoon alkaen 9euroa
Kotipihaan toimitus: alkaen 30euroa
Toimitus huoneistoon kannettuna: alkaen 95euroa
Toimitus huoneistoon kannettuna ja vanhan tuotteen kuljetus kierrätykseen: alkaen 250euroa

Rahdinkuljettaja ilmoittaa tuotteen saapumisesta asiakkaalle asiakkaan tilauksessa antamaan puhelinnumeroon. Mikäli kyseessä on yritystilaus, toimitetaan tuote ilman ennakkoilmoitusta, ellei sitä ole erikseen pyydetty. Tuotetta ei tarvitse vastaanottaa rahdinkuljettajan ilmoittamana aikana, vaan tuotteelle voi sopia kuljettajan kanssa ajan, jonka on sovittava myös kuljettajan aikatauluun. Toimituksen voi sopia myös eripäivälle. Tällöin tuotetta säilytetään lähimmässä terminaalissa siihen saakka kun toimitus voi tapahtua. Yli viikonmittaisesta säilytyksestä terminaalissa kuitenkin veloitetaan erikseen. Huomioon otettavaa on että pienemmille paikkakunnille tuotteiden toimitukset eivät välttämättä toteudu jokapäivä, vaan toimitus voi olla tiettynä viikonpäivänä paikkakunnasta riippuen. Tuotteet toimitetaan arkipäivisin pääsääntöisesti kello 8-16 välisenä aikana. Mikäli vastaanottaja on yritys, toimitetaan tuote suoraan yritykseen ilman erillistä yhteydenottoa. Mikäli haluatte soiton ennen toimitusta yritystilauksissa, tulee tästä laittaa maininta lisätietoihin tilausta tehtäessä. Tilausta tehdessä voi lisätietojakohtaan ilmoittaa mikäli vastaanottaja haluaa toimituksen tapahtuvan tietyllä viikolla. Tällöin laitamme tuotteen matkaan vasta sitten kun toimitus on ajankohtainen. Näin asiakas voi tilata tuotteen etukäteen ja varmistaa että tuotetta on varmasti saatavilla haluttuna toimitusajankohtana. Tällöin tuotetta säilytetään varastossamme, eikä erillistä veloitusta terminaalissa säilytyksestä tule. Huomiotavaa: Kuljetusyhtiö voi myös toimittaa tuoteen ilman erillistä ilmoitusta vastaanottajalle mikäli jakoauto on alueellasi liikkeellä. Mikäli vastaanottopaikassa ei ole ketään paikalla, palautuu tuote tällöin terminaaliin toimitusajan sopimista varten.

Suuremmat kalusteet kuten painavat lipastot, senkit, ruokaryhmät, sängyt ja sohvat toimitetaan asiakkaalle kotipihaan lavalla toimitettuna, niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Huoneistoon kannon tuotteelle voi ostoskorista ostaa tarvittaessa erikseen. Tilaajan on otettava huomioon tiekohtaisen painorajoitukset. Mikäli toimitusosoite ei ole kuorma-autotie kelpoisessa osoitteessa, toimitetaan lähetys niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Vastaanottaja huolehtii tällöin tavaralähetyksen perille toimittamisesta. Tilauksen vastaanottajan on myös huolehdittava tarvittavista ilmoituksista rahdin kuljettajalle mikäli toimituspaikka on sellainen ettei sinne ole mahdollista kuorma-autolla saapua. Huippukaluste, tai kuljetusyhtiö ei ole vastuussa mahdollisista tiehen yms. kohdistuneista painaumista mitä kuljetuskalusto voi aiheuttaa. Mikäli asiakas haluaa painavalle tuotteelle tai kalustelähetykselle huoneistoon saakka kuljetuksen, tulee ostoskorissa tilausta tehdessä valita nämä valinnaiset maksulliset lisäpalvelut tilaukseen. Huoneistoon saakka kuljetuksesta veloitetaan ostokorissa ilmoitettu lisäveloitus. Mikäli palvelua ei ole saatavilla paikkakunnallesi, on huippukalusteella oikeus poistaa palvelu käytöstä ja hyvittää palvelusta maksettu hinta asiakkaalle. Normaalit kevyemmät yhdenhenkilön kannettavat lähetykset (pakkausen mitat max 100x60x60cm / max 25kg) kuitenkin toimitetaan kotiovelle saakka, mikäli nämä ovat matkahuollon tai postin kuljetettavissa. Tuotteemme pakataan pahviin / muoviin tuotteesta riippuen. Suuret ja painavat tuotteet pakataan lisäksi trukkilavalla. Pakkausmateriaalien, mukaanlukien trukkilavojen ja niiden suojaamiseen käytettyjen materiaalien hävittämisestä vastaa tilaaja, ei lähettäjä eikä kuljetusyhtiö. Lisätietoa halutun tuotteen tarkemmasta toimituksesta saat asiakaspalvelustamme.

Toimitusaika

Mikäli tuotekuvauksessa on kerrottu tuotetta löytyvän heti varastosta tai toimitusajan on kerrottu olevan 7-päivää, löytyy tuote yleensä heti toimitukseen Kajaanin varastoltamme. Tällöin tilaus lähetetään mahdollisimman nopeasti kun tilaus on käsitelty. Jos tuotteen toimitusaika on kerrottu olevan yli 7-päivää, tarkoittaa tämä sitä että tuote menee tilaukseen. Tilattavien tuotteiden ilmoitetut toimitusajat ovat aina arvioita ja niihin voi tulla muutoksia. Huomioon otettavaa on myös esimerkiksi kesäaika, sekä joulu, jolloin tehtaat ja tavantoimittajat ovat yleisesti lomalla ja lomat pidentävät tilattavien tuotteiden toimitusaikaa. Eli jos tuotteen toimitusajan on ilmoitettu olevan yli 7-päivää, on kyse tilaustuotteesta. Mikäli ostoskorissa on useita eri tuotteita, toimitetaan tuotteet asiakkaalle pisimmän toimitusajan omaanvan tuotteen mukaisesti, ellei muusta ole sovittu. Mikäli tuote on loppu varastosta, ei tuotetta voi verkkokaupasta ostaa tai tuotteelle on kerrottu saatavuuspäivä, jolloin arvioimme tuotetta saapuvat lisää varastoon. Ilmoitetut toimitusajat ovat aina arvioita ja toimitus voi tapahtua arviota aikaisemmin tai arviolta myöhemmin.

Mikäli toimituksissa tapahtuu oleellista viivästymistä, ilmoitamme siitä tilaajalle ensitilassa. Joillakin kalustesarjoilla voi olla kuukausien toimitusaika, mikäli tuotteen kysyntä on ylittänyt tarjonnan. Jotkin tuotteet voivat olla loppuunmyytyjä ja tieto tästä ei aina päivity reaaliajassa verkkokauppaamme. Mikäli tilaus on tehty ja tuote maksettu etukäteen pankkipainikkeilla, huippukaluste ilmoittaa ja peruuttaa jo maksetun kauppasumman asiakkaalle mahdollisimman pian. Tilauksenteon jälkeen tilaajalle saapuu hänen antamaansa sähköpostiosoitteeseen tunnukset tilausvahvistus. Kun tilaus on lähetetty, saa asiakas sähköpostiinsa kuljetusyhtiön lähetystunnuksen.

Kun tilaus on lähetetty ja vastaanottaja on saanut sähköpostiin kuljetusyhtiön lähetystunnuksen, on lähetys perillä yleensä 1-7 arkipäivässä lähetyspäivästä. Jos toimituksessa on syystä tai toisesta viivästyksiä kannattaa tästä olla yhteydessä suoraan kuljetusyhtiöön (posti, shenker, matkahuolto, kaukokiito) tai huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi) jotta voidaan selvittää miksi lähetystä ei ole saatu jaettua vastaanottajalle. Mikäli toimitus viivästyy kuljetusyhtiön logistiikasta, ruuhkasta, paketin katoamisesta tms. johtuen ei huippukaluste ole korvausvelvollinen asiakkaalle tästä mahdollisesti aihetuneesta vaivasta tai mielipahasta. Huippukaluste on velvollinen hyvittämään tuotteen hinnan toimituskuluineen asiakkaalle, tai lähettämään korvaavan tuotteen, mikäli kuljetusyhtiö ei pysty paikantamaan lähetystä kohtuullisessa ajasta (30päivää) siitä kun tilaaja on ilmoittanut lähetyksen viivästyneen. Jos tilauksen maksutapana on käytetty ennakkomaksua tai b2b laskua, lasketaan toimitusaika siitä hetkestä kun ennakkomaksun suoritus näkyy tilillämme.

Palautusoikeus

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on asiakkaalla oikeus palauttaa tilauksensa 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen edellytyksenä on, että tuote palautetaan samassa kunnossa, kuin se saataessa oli (käyttämättömänä ja myyntikunnossa). Mikäli asiakas laiminlyö tuotteen paketoinnin ja tuote vajaavaisen paketoinnin vuoksi palautuu kuljetusvaurioituneena, vastaa asiakas tällöin tuotteen arvonalenemasta, eikä huippukalustetta velvoiteta palauttaamaan tuotteen hintaa asiakkaalle laiminlyödyn paketoinnin vuoksi. Palautuksesta on aina ensin ilmoitettava huippukalusteen asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@huippukaluste.fi). Tuotteen palautus on asiakkaalle maksuton, silloin kuin asiakas palauttaa tuotteen itse matkahuollon tai postin toimipaikkaan antamiemme ohjeiden mukaisesti, mikäli paketti on mitoiltaan max 60x60x100cm / 25kg. Tällöin asiakkaalle ei tule maksettavaksi palautuksesta aiheituvaa palautuskulua. Tuotteen toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle, eli ainoastaan toimituskulut (tuotteen lähetyksestä aiheutuneet kulut) jäävät asiakkaalle maksettavaksi. Mikäli tilaukselle on valittu maksullisia lisäpalveluita, esim. Huoneistoon kanto, kasausmaksu yms, ei näitä lisäpalveluista perittyjä kuluja myöskään palauteta asiakkaalle asiakaspalautustilanteessa.
Mikäli tuote on kokonsa vuoksi suuri (yli 60x60x100cm / 25kg) jolloin tuotetta ei voi palauttaa matkahuollon (lähellä paketti) tai postin (postipaketti) välityksellä, vaatii lähetys tällöin postin rahtikuljetuksen tai matkahuollon kotijakelun. Tälläisessä tilanteessa asiakas maksaa myös palautusrahdin, joka on sama kuin tilauksesta jo maksettu lähetysrahti. Palautuksen sopivuus matkahuollon tai postin kautta tarkistetaan aina palautushetkellä, jatkuvasti muuttuvien pakettimittojen vuoksi. Postin rahtikuljetus noudetaan aina asiakkaan pihasta (tilauksesta annetusta toimitusosoitteesta) . Jos tilaaja on valinnut lähetykselle huoneistoonkantopalvelun, hiab purun tms. ei palvelusta aiheutunutta kulua palauteta asiakkaalle. Jos tilaaja palauttaa tuotteen ja tarvitsee kantopalvelun myös noutotilanteeseen, tai hiab noston, peritään lisäpalveluista aiheutuneet kulut asiakkaalta. Tarvittaessa myös postin tai matkahuollon kautta palautettava paketti on mahdollista noutaa asiakkaalta 30euron lisähintaan.
Asiakkaalle palautetaan kauppasumma vähennettynä rahtikulut, kun lähetys on vastaanotettu ja tarkistettu Kajaanissa. Huippukaluste lähettää asiakkaalle tarvittavat ohjeet palautusta varten. Palautusoikeus ei koske mittatilaustöinä tehtyjä vaatekaappeja, patjoja tai muita erikoisvalmistettuja kalusteita. Palautusoikeus koskee ainostaan huonekaluja ja pientavaraa. Hygienia tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Hygienia tuotteisiin luetaan esimerkiksi petauspatjat, petauspatjan suojut, tyynyt ja peitot. Rakennuksilla ja kylpytynnyreillä ei ole maksutonta palautusoikeutta suuren kokonsa vuoksi, koska ne vaativat erikoiskuljetuksen. Tuote palautukset tehdään aina Kajaaniin tai tavarantoimittajalle. Tuotteen vastaanottamattajättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli vastaanottaja ei vastaanota tuotetta tai lähetys jätetään noutamatta matkahuollosta tai postista, peritään asiakkaalta tällöin toimituskulujen lisäksi myös tuotteen palautuskulu. Mahdollista palvelulisiä tai lisäpalveluna valittua kasauspalvelumaksu ei palauteta palautustilanteessa. Asiakkaalla tulee olla tuotteen pakkausmateriaali tallessa mahdollista palautusta varten. Jos asiakas on koonnut tavaran käyttöön ja haluaa tuotteen palauttaa syystä tai toisesta vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Huippukaluste ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, siirtäminen, purkaminen tai jälleenpakkaminen aiheuttaa. Mikäli asiakas käyttää tuotteiden kantamiseen, siirtämiseen, kokoamiseen tai käyttöönottoon ulkopuolista maksullista apua ei huippukaluste ole vastuussa näistä aiheutuneista kuluista.